Tuesday 24 February 2015

Satu Kata Untuk DAP



1. Jika DAP tidak boleh menerima hasrat PAS khasnya Kerajaan Negeri Kelantan membawa pindaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah 2 ke sidang DUN Kelantan pada 18 Mac kelak, maka itu hak DAP. Apa lagi yang boleh kita buat ? Penerangan telah diberi, perbincangan telah dilakukan mengenai Kanun Jenayah Syariah ini bersama DAP. Keputusan agree to disagree telah diambil. Maka DAP tidak boleh mengherdik dan mengertak PAS dengan memberi kata dua kepada PAS.

2. Isu perlaksanaan Kanun Jenayah Syariah ini sebenarnya telah jauh mendahului pembentukan Pakatan Rakyat. Kenapa DAP harus gelisah dan panasaran dengan langkah yang diambil oleh kerajaan Negeri Kelantan sedang langkah itu adalah demokratik pula legal dalam mematuhi lunas undang - undang dan perlembagaan negara. Sementelah ia adalah kewajipan agama yang mesti dilaksana oleh hamba Allah yang soleh. Firman Allah swt :

وَأَنِ احْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَن يَفْتِنُوكَ عَن بَعْضِ مَا أَنزَلَ اللَّهُ إِلَيْكَ فَإِن تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ أَن يُصِيبَهُم بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ وَإِنَّ كَثِيرًا مِّنَ النَّاسِ لَفَاسِقُونَ

Dan hendaklah engkau menjalankan hukum di antara mereka dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah dan janganlah engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka, dan berjaga-jagalah supaya mereka tidak memesongkanmu dari sesuatu hukum yang telah diturunkan oleh Allah kepadamu. Kemudian jika mereka berpaling (enggan menerima hukum Allah itu), maka ketahuilah, hanyasanya Allah mahu menyeksa mereka dengan sebab setengah dari dosa-dosa mereka; dan sesungguhnya kebanyakan dari umat manusia itu adalah orang-orang yang fasik.

Surah Al Maaidah : 49

3. Seorang muslim tiada helah untuk tidak mematuhi perintah Allah swt. Justeru itu, hanya satu kata buat DAP, bahawa DAP tidak boleh mematikan perjuangan Islam yang didokong oleh PAS sejak sekian lama. Siapa pun tokoh dan figure yang digunakan oleh DAP untuk mengherdik dan mengugut PAS, PAS tidak akan berganjak terhadap dasar dan prinsip perjuangannya. DAP pernah meninggalkan PAS semasa era Barisan Alternatif kerana tidak bersetuju dengan Kanun Jenayah Syariah yang diperjuangkan oleh PAS. Kenapa hari ini DAP perlu mengugut PAS sedang bila - bila masa DAP boleh berangkat pergi, namun mengharap PAS berhenti berjuang ke arah melaksanakan syariat Allah swt, maka ia bagai menanti sang keli tumbuh sisik .

Nasrudin bin Hassan

Pengarah Jabatan Pilihanraya

Dewan Ulamak PAS Pusat
Share:

0 comments:

Post a Comment

fb admin

STEVIA PREMIUM 5 DALAM 1

GANTI GULA,
SAYA TITIK DALAM TEH O PUN SEDAP-
ORDER : 0139299944

Pemanis Semulajadi Pengganti Gula
SIAPA YANG PERLUKAN STEVIA ?
Bayi seawal usia 6 bulan
Orang yang sihat
Remaja
Kanak-kanak
Ibu Bapa yang sudah berusia
Orang yang menghidap sakit kronik
Orang yang sedang menurunkan berat badan
Orang yang ingin kulit cantik
Orang yang takut Penyakit Bahaya

GANTI GULA,
SAYA TITIK DALAM TEH O PUN SEDAP-
ORDER : 0139299944

Pages

onlineshop

0139299944

RM140.00 TERMASUK KOS POS


Pakej Dealer



Theme Support

1 Botol x 15ml - RM50.00

3 Botol x 15ml - RM140.00 ( Auto jadi ahli )

SMS : 0139910717

Taja Pakej Sekotak RM100.00
Anda Dapat:
RM15.00 simpan utk UMRAH
RM25.00 dibayar Cash